Ziet Google jou over het hoofd?
3 cases over scoren met SEO!
Als (potentiële) klanten in Google zoeken naar je bedrijf of aanbod wil je graag goed vindbaar zijn. Toch gebeurt het vaak dat Google je over het hoofd ziet en je concurrenten toont. Hoe zorg je nu dat ook jij daar tussen óf boven staat? En je via Google meer leads én omzet genereert? Wij helpen je er graag bij! Hoe? Met SEO! We laten je 3 mooie klantcases zien, waarbij we prachtige resultaten boekten.
🎯 36% meer leads voor Super Lauwersmeer
🎯 184% meer organische bezoekers voor Aart Lameris
🎯 Meer dan een verdubbeling in aantal leads voor 4Beaufort
Bekijk de cases hieronder! 👇👇👇
Meer dan 200 (!) factoren...
Maar eerst, wat is SEO precies? Het staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Wat je online ook zoekt; Google is vaak het startpunt van die zoektocht. Je vindt in deze online search tool waardevolle en op jouw zoekopdracht afgestemde webpagina’s.
Aan de hand van een groot aantal selectiecriteria - naar verluidt meer dan 200 (!) - kiest Google de beste content uit. Met SEO optimaliseer je deze factoren tot het uiterste, zodat jouw site niet langer te negeren is.
📈 Case 1: 36% meer leads
Al jarenlang zijn we voor Super Lauwersmeer bezig met SEO. Daardoor kon het bedrijf tijdens corona volop profiteren van een goede online vindbaarheid. In deze periode werden alle beurzen afgelast, waar normaal gesproken veel potentiële jachtkopers kennismaken met het merk. Toch leidde dit niet tot minder verkopen. In tegendeel zelfs; het aantal leads steeg met 36%.
Potentiële klanten gingen nu namelijk in Google op zoek naar hun droomjacht. Dankzij SEO kwamen zij alsnog bij Super Lauwersmeer terecht. Ze zochten op de merknaam, maar vooral ook op algemene zoekwoorden. Nadat zij voor de eerste keer in aanraking kwamen met het merk verleidde (online) marketing de zoeker vervolgens tot het opvragen van meer info, een werfbezoek en uiteindelijk een jachtkoop.
📈 Case 2: 184% meer organische bezoekers
Voor online gitaarleraar Aart Lameris startten we in januari 2022 met SEO voor zijn website. Dit zorgde voor:
🎯 184% meer organische bezoekers in 2022 t.o.v. 2021
🎯 Vindbaarheid met 32 van de belangrijkste zoektermen op pagina 1. Tijdens de nulmeting waren dit er 11.
🎯 Vindbaarheid met 16 van de belangrijkste zoektermen in de top 5 van Google. Tijdens de nulmeting waren dit er 3.
🎯 Tijdens de nulmeting lag de site op de belangrijkste zoektermen ver achter op 4 grote concurrenten. De zichtbaarheid in Google was toen 11%. Op dit moment is dat 45%. De concurrenten zitten op: 20, 44, 72 en 75%.
📈 Case 3: meer dan een verdubbeling in aantal leads
Tot slot; Jachtmakelaar 4Beaufort! Voor dit mooie bedrijf in Sneek zijn we al sinds 2019 bezig met SEO. Dit zorgde in 2022 onder meer voor een verdubbeling in aantal leads ten opzichte van 2019. Het gaat hierbij om het aanvragen van een informatiepakket en ingevulde contactformulieren. Allemaal leads die binnenkwamen via organisch webverkeer.
Ook aan de slag met SEO?
We hopen dat je een goed beeld hebt gekregen van de mogelijkheden met SEO. Benieuwd hoe we jouw online vindbaarheid kunnen vergroten? En welke SEO-pakketten we hiervoor aanbieden? We vertellen je er graag alles over, in een vrijblijvend gesprek.