CRM-systeem op maat ‘Eén klik op de knop en ik heb alle belangrijke klantinfo paraat’
Sinds 2016 heeft Jelle Eveleens van Jachtmakelaardij 4Beaufort zijn eigen CRM-systeem, dat wij op maat voor hem bouwden. “Met één klik op de knop krijg ik alle klantinfo die ik wil hebben”, vertelt hij. “Zo heb ik alles bij de hand en hoef ik niet meer te zoeken.”
Jelle kan in zijn CRM eenvoudig klantinteresses, -communicatie en -documenten koppelen aan klantdossiers. En deze desgewenst linken met de jachten op zijn site. “Ik voer bijvoorbeeld het type schip in waarin ze geïnteresseerd zijn, de gewenste grootte en lengte, een open of gesloten kuip”, legt Jelle uit. “Of ik leg vast welk jacht ze willen verkopen. Ik kan alles kwijt in het CRM-systeem en het later ook makkelijk weer terugvinden.”
Alleen functies die nodig zijn
Zijn CRM kan hij verder inzetten als herinneringsapplicatie, waarin hij precies ziet wie hij bijvoorbeeld moet bellen of mailen. Het grote voordeel van een éigen systeem is dat 4Beaufort zijn werkwijze niet hoeft aan te passen aan een algemeen pakket. “Vaak zie je dat externe CRM-pakketten vol worden gestopt met allerlei functies die misschien ooit van pas komen bij een gebruiker. Maar al die functies draaien dus óók bij de rest mee. Een systeem kan ook té veel functies bevatten. Mijn eigen CRM is aangepast aan onze werkwijze en heeft alleen dat wat ik nodig heb. En als ik iets aangepast wil hebben, wordt dat ook doorgevoerd.”